نوشته شده توسط : دکتر ستایش

جراحی شقاق با لیزر یک روش بسیار پیشرفته و جدیدترین روش جراحی برای درمان شقاق است. جراحی لیزری توسط اکثر جراحان آنورکتال، پروکتولوژیست ها و جراحان عمومی برای درمان دائمی شقاق به دلیل مزایای آن ترجیح داده می شود. اگر مایل به انجام جراحی شقاق لیزری با هزینه ای مقرون به صرفه هستید، می توانید به ما مراجعه کنید.

 

درمان شقاق با لیزر چقدر دردناک است؟


با این حال، هنگامی که از طریق لیزر انجام می شود، این روش کاملاً بدون درد و بدون خون است. جراحی شقاق با لیزر فقط 30 دقیقه طول می کشد. درمان به عنوان یک روش مراقبت روزانه انجام می شود و بیمار طی 24 تا 48 ساعت مرخص می شود. لیزر درمانی حداقل تهاجمی است و بیمار به سختی دردی را تجربه می کند.

میزان موفقیت جراحی فیشر با لیزر چقدر است؟


میزان موفقیت جراحی لیزر بیش از 97 درصد است. میزان عود بسیار کم است و بین 1-3٪ متغیر است. در اینجا برخی از اقدامات احتیاطی که باید بعد از جراحی شقاق انجام دهید (بیشتر آنها در مورد LIS) آورده شده است. برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید پس از جراحی شقاق برای جلوگیری از عوارض انجام دهید.

 

چه مدت طول می کشد تا یک شقاق خوب شود؟


معمولاً طی 3 تا 4 هفته از طریق درمان‌های خانگی و داروها بهبود می‌یابد. اگر جراحی لیزر شقاق مقعدی انجام شود، بیمار می‌تواند از روز بعد از جراحی، کار عادی خود را شروع کند و بهبودی کامل 1 تا 2 هفته طول می‌کشد.

 

آیا جراحی شقاق مقعد درد را کاهش می دهد؟


این کار در بسیاری از موارد شقاق مقعد انجام می شود زیرا منجر به کاهش درد و اسپاسم می شود. این یک روش معمول ترجیحی و درمان کم تهاجمی برای اسپاسم شدید مقعد در موارد شقاق مقعد است.

 

مزایای درمان و جراحی لیزر شقاق (فیشر) مقعدی با لیزر


1) لزومی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
2) نیاز نست به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
3)عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
4) درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیز کمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
5)باید بدانید انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
6)بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.



:: برچسب‌ها: مشکلات دیابتی , انتقال عفونت های خطرناک , بیهوشی عمومی , مراقبت روزانه ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

آیا سینوس پیلونیدال با لیزر قابل درمان است؟


درمان بیماری سینوس پیلونیدال عمدتاً به دلیل عوامل متعددی که باعث بهبود زخم و عود آن می شوند همچنان چالش برانگیز است. با پیشرفت های اخیر در زمینه جراحی، استفاده از لیزر به عنوان یک روش موثر در تخریب کیست پیلونیدال شناخته شده است.

 

کدام جراحی برای سینوس پیلونیدال بهتر است؟


در حالی که روش برش و درناژ معمولاً اولین گزینه جراحی است که برای کیست پیلونیدال در نظر گرفته می شود، پزشک شما ممکن است سیستکتومی را در موارد زیر توصیه کند:
قبلاً عمل برش و درناژ انجام داده اید، اما کیست شما برگشته است.
عفونت شما بسیار پیچیده یا شدید است

 

آیا جراحی کیست پیلونیدال لیزر است؟


جراحی لیزر یک درمان نسبتا سریع و موثر برای کیست پیلونیدال است. این کیست ها که در نزدیکی بالای استخوان دنبالچه قرار دارند، جیب هایی هستند که با مو و مواد زائد فرو می روند و باعث عفونت می شوند. هدف از جراحی تمیز کردن ناحیه عفونی و برداشتن گودال است تا عفونت عود نکند.

 

جراحی با لیزر سینوس مویی و درمان آن


بعد از تشخيص بيماري توسط پزشك ناحيه عمل با بيحسي موضعي كامل بيحس ميشود و فرد هيچ دردي احساس نميكند و سپس به كمك ليزرco2 اقدام به لیزر کیست مویی و برداشتن كيست از ناحیه کمر یا انتهای دنبالچ بطور كامل ميشود.

با توجه به اينكه ليزر همزمان با برش معمولا از نوع بسيار ظريف ميباشد باعث سورزاندن رگهاي خون دهنده ناحيه عمل ميگردد و همین امر سبب می شود عمل كاملا بدون خونريزی شود. با توجه به صدمه حداقلی اعصاب و بافت های منطقه بيمار بعد از عمل نيز دردى احساس نميكند همچنين لیزر کیست مویی بخاطر حداقل صدمه به بافت هاي اطراف كيست مرحله ترميم زخم نيز سريعتر از جراحي با چاقو اتفاق مي افتد.

 

آیا کیست پیلونیدال می تواند باعث مرگ شود؟


در نهایت، این پتانسیل را دارد که منجر به مرگ شود. سرطانی که در داخل سینوس پیلونیدال قرار دارد، پیش آگهی را پیچیده می کند، زیرا سرطان ممکن است برای مدت طولانی شناسایی نشود. علائم را می توان به راحتی با عوارض جانبی عادی عفونت اشتباه گرفت.

 

آیا متخصص پوست می تواند کیست پیلونیدال را حذف کند؟


چگونه کیست پیلونیدال را درمان می کنید؟ یک متخصص پوست ممکن است برای جلوگیری از گسترش عفونت، کیست را با جراحی تخلیه یا خارج کند. اگر کیست شما قبلاً باز شده است، ممکن است ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما دستور دهد که قبل از درمان رشد، آنتی بیوتیک مصرف کنید.

 

جراحی سینوس پیلونیدال چقدر طول می کشد؟


بسته به پیچیدگی کیست پیلونیدال، عمل جراحی ممکن است بین ۲ تا ۳ ساعت طول بکشد. پس از پایان عمل جراحی، شما را به اتاق ریکاوری می‌برند، جایی که تقریباً 2 ساعت در آنجا می‌مانید تا قبل از رفتن به خانه از بیهوشی خلاص شوید.

 

آیا در صورت داشتن کیست می توانم لیزر موهای زائد را انجام دهم؟


بله، در صورت داشتن کیست پیلونیدال، لیزر موهای زائد می تواند کمک کننده باشد. اگر در حال حاضر کیست پیلونیدال دارید، لیزر قادر به حذف آن نیست. اما اگر قبلاً کیست پیلونیدال داشته اید و می خواهید از کیست دیگر جلوگیری کنید، لیزر موهای زائد درمان مناسبی برای شماست.

 

چرا سینوس پیلونیدال دوباره عود می کند؟


عود زودرس معمولاً به دلیل عدم شناسایی یک یا چند سینوس در زمان برش و درناژ است. عود دیرتر (بیش از شش ماه پس از جراحی) معمولاً به دلیل تنش در شکاف خط وسط و عفونت ثانویه ناشی از تجمع بیشتر مو یا سایر مواد زائد است (خانزادا و صمد، 2007).

 

چگونه برای همیشه از شر سینوزیت پیلونیدال خلاص شوید؟


تنها راه خلاص شدن از شر کیست پیلونیدال از طریق یک عمل جراحی جزئی است. اما چند کار وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا درد و ناراحتی را در این بین کاهش دهید. سعی کنید چند بار در روز از کمپرس گرم و مرطوب روی کیست استفاده کنید. گرما به بیرون کشیدن چرک کمک می کند و به کیست اجازه تخلیه می دهد.

 

آیا استرس می تواند باعث ایجاد کیست پیلونیدال شود؟


موهای فرو رفته و پارگی فولیکول های مو تنها دلایل احتمالی کیست پیلونیدال نیستند. تروما، جراحت یا استرس روی پوست ممکن است به طور بالقوه باعث رشد نیز شود. به عنوان مثال، اگر تمایل دارید تمام روز در محل کار بنشینید، ممکن است بر روی شکاف بین باسن خود فشار وارد کنید.

 

آیا اصلاح از کیست پیلونیدال جلوگیری می کند؟


برای خلاص شدن از شر موهای زائد و جلوگیری از رشد مجدد آن در ناحیه سینوس عفونی، دو گزینه وجود دارد. یک تیغ (تراش) یا یک کرم موبر مانند Nair™ در جلوگیری از عود بیماری پیلونیدال موثر است.



:: برچسب‌ها: سینوس پیلونیدال , برداشتن كيست , سورزاندن رگهاي خون , بيحسي موضعي ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

لیزر درمانی برای بواسیر چقدر موثر است؟


با استفاده از لیزر، هنگامی که شمع ها بریده می شوند، پرتو تا حدی بافت ها و رگ های خونی را مهر و موم می کند که منجر به از دست دادن خون کمتر (در واقع بسیار کمتر) می شود. برخی از پزشکان ادعا می کنند که از دست دادن خون تقریباً ناچیز است. هنگامی که برش مهر و موم شده است (حداقل تا حدی)، احتمال عفونت چندین برابر کاهش می یابد.

بهبودی بعد از جراحی هموروئید با لیزر چقدر طول می کشد؟


افرادی که تحت درمان لیزر شمع ها قرار می گیرند ممکن است 1-2 هفته طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابند.


آیا می توان بدون جراحی با هموروئید زندگی کرد؟


بواسیر اغلب بدون جراحی یا حتی روش هایی که پزشک می تواند در مطب انجام دهد بهبود می یابد. با محصولات بدون نسخه و تغییرات سبک زندگی شروع کنید. (اگر باردار هستید، قبل از استفاده از هر دارویی یا تغییر رژیم غذایی باید با پزشک خود صحبت کنید.)

 

بهترین روش برای از بین بردن هموروئید چیست؟


هموروئیدکتومی جراحی موثرترین درمان برای هموروئید است، اگرچه با بیشترین میزان عوارض همراه است. تصویر با اجازه انجمن جراحان کولون و رکتوم آمریکا تجدید چاپ شد.

 

 

آیا بعد از جراحی لیزر درد دارد؟


هنگامی که اثرات بیهوشی از بین رفت، بیمار ممکن است ناراحتی و احساس درد خفیفی را تجربه کند که احتمالاً بسیار بسیار کم است. محل جراحی بعد از جراحی حساس می شود.

 

بعد از عمل لیزر هموروئید چه اتفاقی می افتد؟

پس از برداشتن هموروئید، می توانید انتظار داشته باشید که هر روز احساس بهتری داشته باشید. ناحیه مقعد شما به مدت 2 تا 4 هفته دردناک یا دردناک خواهد بود. و ممکن است به داروی ضد درد نیاز داشته باشید. معمولاً خونریزی خفیف و مایعات شفاف یا زرد از مقعد وجود دارد.

 

آیا هموروئید بعد از جراحی لیزر عود می کند؟


اغلب اوقات، هموروئید پس از درمان برمی گردد. این یکی از دلایل مهم این است که یک پزشک رفع هموروئید در بورلی هیلز در کنار شما باشد، هم برای درمان و هم برای کمک به کاهش خطر عود بیماری

 

آیا لیزر درمانی برای شما مناسب است؟


لیزر درمانی یا ترابکولوپلاستی (tra-BECK-you-low-plas-tee) یک روش ساده است که چشم پزشک شما می تواند در مطب انجام دهد. این کار با استفاده از لیزر برای کمک به تخلیه مایع چشم شما، که می تواند به کاهش فشار داخل چشم شما کمک کند، عمل می کند. از چشم پزشک خود بپرسید که آیا لیزر درمانی برای شما مناسب است یا خیر.

 

در پایان لیزر درمانی چه اتفاقی می افتد؟


در پایان درمان با لیزر هموروئید، لنز از چشم خارج می شود. ژل ممکن است تا یک ساعت روی چشم شما باقی بماند و منجر به تاری دید یا احساس سنگینی شود. به عنوان یک اقدام ایمنی، فشار چشم شما مدتی پس از عمل بررسی می شود.

 

تفاوت بین جراحی لیزر و لیزر درمانی چیست؟


جراحی لیزر سریعتر است. 2 می توان از آن برای درمان ضایعات متعدد یا ضایعاتی که در نواحی ظریف هستند استفاده کرد. 2 بهبودی پس از جراحی لیزر زمان کمتری می‌برد و خطر عفونت کمتر است. 1 از طرف دیگر، جراحی لیزر گران است و در همه جا در دسترس نیست. 2 لیزر درمانی نیز به نام لایه برداری لیزری است.

 

آیا مدفوع بعد از جراحی هموروئید سخت است؟


یبوست بعد از جراحی هموروئید می تواند مشکل ساز باشد. اگرچه اجابت مزاج اول ممکن است دشوار باشد، بهتر است روده های خود را به طور منظم حرکت دهید تا اینکه دچار یبوست شوید.

 

بهبودی پس از جراحی هموروئید با لیزر چقدر طول می کشد؟


ممکن است بتوانید در عرض یک هفته پس از لیزر غیرتهاجمی، فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید و به سر کار خود بازگردید. برخی از افراد می توانند تنها در یک یا دو روز به سر کار برگردند. حتی اگر هموروئیدکتومی با لیزر انجام دهید، ممکن است نیازی نباشد که روزهای بیماری زیادی را به بهبودی خود اختصاص دهید.

چگونه بعد از جراحی هموروئید به دستشویی برویم؟
هنگامی که روی توالت می نشینید، پاهای خود را با یک چهارپایه کوچک حمایت کنید. این به خم شدن باسن کمک می کند و لگن شما را در حالت چمباتمه قرار می دهد. این می تواند حرکات روده را بعد از جراحی آسان تر کند. بعد از اجابت مزاج به جای دستمال توالت از دستمال مرطوب نوزاد یا پدهای دارویی مانند تاکس استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: لیزر کم تهاجمی , برداشتن هموروئید , مراقبت های بهداشتی , میزان خونریزی ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

جراحی لیزر یک درمان نسبتا سریع و موثر برای کیست پیلونیدال است. این کیست ها که در نزدیکی بالای استخوان دنبالچه قرار دارند، جیب هایی هستند که با مو و مواد زائد فرو می روند و باعث عفونت می شوند. هدف از جراحی تمیز کردن ناحیه عفونی و برداشتن گودال است تا عفونت عود نکند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند به سینوس پیلونیدال کمک کند؟


عود طولانی مدت سینوس پیلونیدال با رعایت بهداشت و حذف منظم موهای زائد مانند لیزر موهای زائد کاهش می یابد. برای جلوگیری از عود سینوس، موها باید برداشته شوند. لیزر موهای زائد به طور دائمی موهای ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهد و احتمال عود مشکل را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

 

انواع لیزر در درمان کیست مویی


لیزردیود


در صورتی که در مرحله اولیه ی بیماری می باشید می توان به وسیله ی وارد کردن فیبر دیود دیواره ی کیست را حذف کرد.

در این حالت نیاز به جراحی نیست . بعد از اینکه فیبر لیزر کیست مویی خارج شد کیست مویی برداشته شده و یک زخم بیضوی کوچک ایجاد می شود.

 

لیزر پرتوان برای برداشتن کاملکیست


به وسیله این لیزر می توان سینوس را به طور کامل برداشت و بیشتر برای برداشتن کیست های متعدد کاربرد دارد.

 

آیا لیزر جایگزینی برای جراحی باز برای کیست پیلونیدال است؟


این می‌تواند جایگزین بسیار جذابی برای جراحی باز باشد و بیماران را قادر می‌سازد تا از مشکلات مکرر و شدید پس از عمل مرتبط با ... لیزر Nd-YAG یک درمان مؤثر برای کیست‌های پیلونیدال است که نتایج عالی را با بهبودی سریع و بدون خطر عوارض جانبی جدی ارائه می‌کند.

 

آیا باید در مورد سینوس پیلونیدال به پزشک مراجعه کنم؟


اگر سینوس پیلونیدال شما عفونی و دردناک است، باید حتماً توسط پزشک معاینه شوید. پزشک شما ممکن است کیست را لنگ بزند، جراحی انجام دهد و آنتی بیوتیک ها را پیگیری کند. عود طولانی مدت سینوس پیلونیدال با رعایت بهداشت و حذف منظم موهای زائد مانند لیزر موهای زائد کاهش می یابد.

 

نحوه درمان کیست پیلونیدال با آنتی بیوتیک


کیست های پیلونیدال که به درستی «سینوس های پیلونیدال» نامیده می شوند، پاکت ها یا کانال هایی زیر پوست هستند. این منافذ غیر طبیعی در بافت می تواند خاک، سلول های مرده پوست و ریزش مو را در خود جای دهد. با گذشت زمان، این مجموعه ممکن است آلوده شود.

قبل از اقدام به روش‌های درناژ یا جراحی پیلونیدال، ممکن است از آنتی‌بیوتیک‌ها برای از بین بردن عفونت استفاده شود. این گاهی اوقات یک رویکرد موثر برای موارد خفیف بیماری پیلونیدال است. بیشتر اوقات برای بیمارانی که درد یا سایر علائم ناخوشایند را تجربه نمی کنند توصیه می شود.

آنتی بیوتیک های خوراکی معمولاً داروی انتخابی هستند. گاهی ممکن است نیاز به زایمان IV باشد. برخی از پزشکان استفاده موضعی از پماد آنتی بیوتیک را نیز توصیه می کنند.

 

آنتی بیوتیک های طیف وسیع برای درمان پیلونیدال


عفونت سینوس های پیلونیدال ممکن است حاوی ترکیبی از باکتری های هوازی و بی هوازی باشد. اگرچه باکتری های بی هوازی ممکن است شایع تر باشند، مطالعات نشان داده اند که حداقل 40 درصد از زخم های پیلونیدال شامل باکتری های هوازی نیز می شود. علاوه بر این، ممکن است هر دو باکتری گرم مثبت و گرم منفی وجود داشته باشد.

به دلیل انواع باکتری‌هایی که ممکن است در زخم پیلونیدال وجود داشته باشند، معمولاً توصیه می‌شود که پزشکان آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف را تجویز کنند. اینها آنتی بیوتیک هایی هستند که در مبارزه با چندین نوع باکتری موثر هستند.

 

مترونیدازول


یکی از رایج ترین آنتی بیوتیک هایی که برای عفونت های پیلونیدال تجویز می شود مترونیدازول است. ممکن است به پاک کردن آبسه کمک کند زیرا از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. مترونیدازول را می توان به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کرد و گاهی اوقات قبل از درمان جراحی به صورت داخل وریدی تجویز می شود.

این دارو اغلب همراه با اریترومایسین، کلاریترومایسین یا آنتی بیوتیک دیگری تجویز می شود. شروع هر چه زودتر این داروها ممکن است اثربخشی آنها را افزایش دهد.

 

اریترومایسین


یکی دیگر از گزینه های برتر برای درمان پیلونیدال اریترومایسین است. این ماکرولید به دو صورت عمل می کند: از بین بردن باکتری ها و محدود کردن رشد باکتری ها. یکی از دوزهای خوراکی ممکن 250 میلی گرم دو بار در روز است.

 

فلوکلوکساسیلین


یک نوع پنی سیلین، فلوکلوکساسیلین، انتخاب جالبی برای درمان پیلونیدال است. برخلاف سایر داروهای موجود در این لیست، این یک آنتی بیوتیک با طیف باریک است که باکتری های گرم مثبت را درمان می کند. علیرغم تمرکز محدود آن، این می تواند ابزار قدرتمندی برای پاکسازی برخی از عفونت های پیلونیدال باشد.


کلیندامایسین


یک آنتی بیوتیک لینکومایسین، کلیندامایسین یک گزینه تجویزی اضافی است. مانع از تکثیر باکتری ها می شود. گاهی اوقات کلیندامایسین به عنوان جایگزینی برای افراد مبتلا به آلرژی به پنی سیلین استفاده می شود.

علاوه بر زایمان خوراکی، این دارو اغلب به صورت موضعی برای بیماری های پوستی استفاده می شود.

کلاریترومایسین


کلاریترومایسین مانند اریترومایسین یک داروی ماکرولید است. این دارو می تواند برای عفونت های پیلونیدال مفید باشد زیرا از تولید مثل باکتری ها جلوگیری می کند.

پزشکانی که معمولاً به فلوکلوکساسیلین متکی هستند ممکن است برای افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند، کلاریترومایسین را تجویز کنند.

 



:: برچسب‌ها: بیماری های مقعدی , ترشحات بد بو , بیماری بادرد ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

فیستول چیست؟


تعریف فیستول: فیستول یک اتصال یا گذرگاه غیر طبیعی است که دو اندام یا رگ را که معمولاً به هم متصل نمی شوند، به هم متصل می کند. آنها می توانند در هر نقطه ای بین روده و پوست، بین واژن و راست روده و جاهای دیگر ایجاد شوند. شایع ترین محل فیستول در اطراف مقعد است.

 

درمان فیستول با لیزر چقدر موفق است؟


مجاری فیستول کوتاه‌تر از 30 میلی‌متر با نرخ بهبودی اولیه 3/58 درصد همراه بود در حالی که مسیرهای بلندتر از 30 میلی‌متر تنها در 6/16 درصد موارد بهبود یافتند (02/0>p). نتیجه‌گیری: بستن لیزر یک درمان ایمن و مؤثر برای فیستول مقعدی ترانس‌فینتریک است.

 

آیا لیزر درمانی برای فیستول بی خطر است؟


نتیجه‌گیری: بستن لیزر یک درمان ایمن و مؤثر برای فیستول مقعدی ترانس‌فینتریک است. طول فیستول تنها عامل پیش آگهی مهم در هنگام بستن فیستول مقعدی منحصراً با لیزر است: فیستول های کوتاه تر نتیجه بهتری دارند.

 

آیا جراحی فیستول با لیزر دردناک است؟


تقریبا بدون درد مدت زمان بهبودی بسیار کمتر است. مدرن ترین و به روزترین روش درمانی. اطمینان حاصل کنید که بافت اطراف را به خطر نمی اندازد.

 

بهبودی پس از جراحی فیستول با لیزر چقدر طول می کشد؟


در صورت نیاز می توانید یک گاز گازی را روی دهانه فیستول قرار دهید تا زهکشی را جذب کند. اکثر افراد 1 تا 2 هفته پس از جراحی می توانند به سر کار و روال عادی خود برگردند. احتمالا چند هفته تا چند ماه طول می کشد تا فیستول شما به طور کامل بهبود یابد.

 

آیا فیستول یک جراحی بزرگ است؟


جراحی فیستول ممکن است یک عمل جزئی باشد، اما قطعا برای روند بهبودی صبر لازم است. ممکن است متوجه شوید که زخم شما هفته‌ها پس از جراحی لیزر فیستول تخلیه می‌شود، زیرا برای کمک به بهبودی باز می‌ماند.

علت فیستول مقعدی چیست؟


بیماری کرون (یک بیماری التهابی روده)
پرتو درمانی (درمان سرطان)
ضربه.
بیماری های منتقله از راه جنسی.
بیماری سل.
دیورتیکولیت (بیماری که در آن کیسه های کوچک در روده بزرگ ایجاد شده و ملتهب می شوند)
سرطان.

 

علل اصلی فیستول چیست؟


فیستول مقعدی اغلب از غده مقعدی ایجاد می شود که عفونت پر از چرک (آبسه) ایجاد کرده است. فیستول همچنین ممکن است با شرایط خاصی مانند بیماری کرون رخ دهد. یا ممکن است پس از پرتودرمانی سرطان رخ دهد. آسیب به کانال مقعد و جراحی نیز می تواند باعث فیستول مقعدی شود.

 

چه چیزی باعث فیستول می شود؟


در آفریقا، شایع‌ترین علت فیستول، زایمان و انسداد زایمان است که تسکین نمی‌یابد. در حالی که بروز فیستول به دلیل زایمان های پیچیده در ایالات متحده کمتر است، علل دیگر می توانند این وضعیت دردسرساز را ایجاد کنند. بیماری کرون و بیماری دیورتیکول به خوبی شناخته شده است که باعث تشکیل فیستول می شود. علاوه بر این، افرادی که تحت پرتودرمانی هستند، در معرض خطر بیشتری برای انواع فیستول هستند.

 

آیا فیستول قابل انتقال است؟


عفونت های مقاربتی

این می تواند منجر به افزایش حساسیت به عفونت، با تشکیل آبسه مقعدی و فیستول مقعدی شود. کلامیدیا و سیفلیس نیز عفونت های مقاربتی هستند که می توانند خطر فیستول مقعدی را در فرد افزایش دهند.

 

چگونه می توانم فیستول خود را بدون جراحی درمان کنم؟


درمان با چسب فیبرین در حال حاضر تنها گزینه غیرجراحی فیستول مقعدی است. این شامل تزریق چسب به فیستول توسط جراح در حالی است که شما تحت بیهوشی عمومی هستید. چسب به مهر و موم شدن فیستول و ترغیب آن به بهبودی کمک می کند

 



:: برچسب‌ها: پزشک متخصص آقا , پزشک متخصص خانم , لیزر درمانی , بیماری های مقعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

هموروئیدوپلاستی با لیزر


هموروئیدوپلاستی با لیزر یک روش نسبتاً جدید برای درمان هموروئید است که در آن جریان خون هموروئیدی توسط لیزر منعقد می شود. قبل از انجام عمل، بیماران باید توسط متخصص بیهوشی بیهوش شوند. متعاقباً، این روش توسط متخصص کولوپروکتولوژیست / جراح کولورکتال انجام می شود، پروب لیزر در داخل هموروئید قرار می گیرد. به دلیل گرمای شدید، پرتو لیزر رگ‌های خونی را سوزانده و می‌بندد، بنابراین بواسیر به سادگی کوچک می‌شود و در عین حال خطر خونریزی بیش از حد در طول و بعد از عمل کاهش می‌یابد. از آنجایی که هموروئیدوپلاستی با لیزر یک روش دقیق است، هیچ اثری برای بافت های اطراف و همچنین اسفنکترهای مقعدی باقی نمی گذارد.

اصلاح شیوه زندگی برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به هموروئید


عادات روده سالم و اصلاح شیوه زندگی می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به هموروئید را کاهش دهد.

از نشستن زیاد در توالت (بیش از 5 تا 10 دقیقه) خودداری کنید. خواندن کتاب و استفاده از تلفن همراه، زیرا ممکن است فشار بر بواسیر را افزایش دهد.
هنگامی که میل به مدفوع سفت و اجابت مزاج دشوار می شود، مدفوع را نگه ندارید.
از زور زدن بیش از حد خودداری کنید.
مصرف رژیم غذایی با فیبر بالا به عنوان مثال میوه ها و سبزیجات.
مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 6-8 فنجان در روز برای کمک به نرم نگه داشتن مدفوع.
هموروئیدهای مکرر بسیار شایع هستند. با این حال، شدت ممکن است متفاوت باشد. در میان چندین گزینه درمانی، مناسب ترین رویکرد برای هر بیمار به طور مفصل با جراح کولوپروکتولوژیست/کولورکتال مورد بحث قرار می گیرد که قطعاً تظاهرات بالینی، شدت بیماری و شرایط و نگرانی های کلی سلامت بیمار را در نظر می گیرد.

هموروئیدوپلاستی با لیزر یک روش کم تهاجمی برای درمان هموروئید در نظر گرفته می شود. این روش به بیمار اجازه می دهد تا بهترین نتایج ممکن را با حداقل ناراحتی و بهبودی سریع به دست آورد. بیمار با کیفیت زندگی خوب سریعتر به روال روزانه باز می گردد.

 

آیا لیزر درمانی برای هموروئید موثر است؟


نتیجه‌گیری: با وجود هزینه بالاتر، روش لیزر هموروئید در کاهش درد پس از عمل، رفع علائم و بهبود کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به هموروئید درجه II یا III با پرولاپس ناقص مخاط مؤثرتر از بستن باند لاستیکی بود.

جراحی هموروئید با لیزر چقدر دردناک است؟


حداقل درد – برش لیزر معمولاً در مقایسه با برش هایی که با چاقوی جراحی ایجاد می شود، درد کمتری دارد. اگرچه جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود، اما با از بین رفتن بیهوشی، بیماران می توانند درد را احساس کنند.


معایب جراحی هموروئید با لیزر:

این جراحی از آنجایی که ماشین آلات گران است، گران است. به همین دلیل انواع ماشین آلات مورد نیاز برای انجام جراحی هموروئید با لیزر در تمامی بیمارستان ها موجود نمی باشد.
با توجه به تشعشعات ساطع شده از این دستگاه ها، جراحان برای اهداف ایمنی نیاز به استفاده از عینک مخصوص دارند.
ممکن است به دلیل ماشین های لیزری احتمال آتش سوزی نادر وجود داشته باشد.
در مورد خونریزی شدید، هزینه درمان ممکن است در مقایسه با سایر درمان ها بسیار گران باشد.
خوب، جراحی هموروئید با لیزر به عنوان هموروئیدکتومی نیز شناخته می شود. علیرغم مزایای عمده جراحی هموروئید با لیزر، هنوز هم بسیاری از بیماران ترجیح می دهند به جای انجام هر گونه جراحی، مشکلات هموروئید خود را با استفاده از محصولات درمانی طبیعی حل کنند.

اگرچه تا حدودی حق با آنهاست. اما در مواردی که جراحی تنها گزینه است، پزشکانی که در دهلی جنوبی عمل لیزر را برای انبوه شمع‌ها انجام می‌دهند، می‌پذیرند که جراحی هموروئید با لیزر امن‌ترین گزینه است.

 

کمتر دردناک و ایمن


وقتی از جراحی صحبت می کنیم، اولین فکری که به ذهن ما خطور می کند، دردی است که بر بدن وارد می کند. جراحی هموروئید با لیزر یکی از کم دردترین روش های جراحی برای درمان انبوه انبوه است. درد یکی از عوامل کلیدی در مورد درمان Piles است، زیرا مردم از دریافت درمان مناسب می ترسند. هیچ سوختگی، دود یا جرقه ای برای جراحی لیزر ایجاد نمی شود. بنابراین، یکی از ایمن ترین تکنیک ها برای درمان شمع ها در نظر گرفته می شود.

 

درمان سریع


جراحی لیزر شمع یکی از سریع ترین روش های درمانی موجود است. کل جراحی را می توان در عرض یک ساعت انجام داد. در مقایسه با سایر روش های درمانی انعطاف پذیری زیادی دارد. برای سایر جراحی ها، ممکن است هفته ها طول بکشد تا بیمار به طور کامل بهبود یابد، اما با لیزر درمانی می توان به نتایج سریع دست یافت.

 

درمان دقیق


مزیت استفاده از لیزر این است که می‌توانید دقیقاً بر روی قسمت‌های بد و آسیب‌دیده بدن تمرکز کنید، بدون اینکه مانع از قسمت‌های خوب اطراف آن شوید. همچنین، برش ها تمیز و دقیق هستند. بنابراین، این باعث می شود که عملیات لیزری برای شمع ها یک روش درمانی قطعی باشد.

هر روش درمانی مزایا و معایب خود را دارد. عملیات لیزری برای Piles نیز دارای معایبی است. در زیر به چند مورد از معایب لیزر درمانی اشاره می کنیم:

گران


لیزرها مطمئناً یک اثر هنری هستند، اما استفاده از آنها معامله ارزانی نیست. لیزر از انرژی نور استفاده می کند تا کار خود را انجام دهد که به قدرت زیادی نیاز دارد. حتی تجهیزات مورد استفاده نیز ارزان نیستند، بنابراین این جراحی هزینه گرانی را به همراه دارد.

 



:: برچسب‌ها: خونریزی , سیاه رگ ها , دهانه ی مقعد , درمانی نوین ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

تخم مرغ

تخم مرغ منبع بسیار خوبی از پروتئین ارزان قیمت و با کیفیت است. بیش از نیمی از پروتئین تخم مرغ در سفید تخم مرغ یافت می شود که همچنین شامل ویتامین B2 و مقادیر کمتری از چربی نسبت به زرده است. تخم مرغ منابع غنی از سلنیوم ، ویتامین D ، B6 ، B12 و مواد معدنی مانند روی ، آهن و مس است.

فواید خوردن روزانه تخم مرغ 

  • فوق العاده مغذی. 
  • کلسترول بالا ، اما بر کلسترول خون تأثیر منفی نمی گذارد. 
  • کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهید. .
  • حاوی کولین - ماده مغذی مهمی که اکثر مردم به اندازه کافی از آن رهایی نمی یابند. 
  • با کاهش خطر بیماری های قلبی مرتبط هستند.

سفیده تخم مرغ حاوی مواد مغذی بسیاری است که به بدن شما برای عملکرد صحیح کمک می کند. همچنین ، سفیده تقریباً فاقد چربی است و در مقایسه با تخم مرغ کامل ، کالری کمتری دارد. اجزای موجود در تخم مرغ اشتها را کاهش داده و سطح انرژی را افزایش می دهند. بنابراین خوردن سفیده می تواند ساعت ها شما را سیر نگه دارد. تخم مرغ منبع پروتئین با کیفیت بالا است. پروتئین ها عضلات را ترمیم می کنند ، سطح قند خون را مدیریت می کنند ، ایمنی و قدرت را فراهم می کنند. تخمها برای شروع کاهش وزن موثراند. با این حال ، زرده با افزایش سطح کلسترول و تحریک افزایش وزن ارتباط مشهودی دارد. بدون شک ، خوردن تخم مرغ هر روز فواید بسیاری دارد. تخم مرغ نه تنها پروتئین با کیفیت بالا ارائه می کند ، بلکه حاوی 11 ویتامین و مواد معدنی ، اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان است. و این بدان معنی است که آنها می توانند سهم ارزنده ای در نیاز روزانه به مواد مغذی داشته باشند. بیشتر پروتئین موجود در تخم مرغ را می توان در سفید تخم مرغ یافت ، در حالی که زرده حاوی چربی های سالم ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

در زیر ، برخی از مزایای اثبات شده خوردن تخم مرغ برای سلامتی را ذکر کرده ایم.
بیایید با این واقعیت شروع کنیم که تخم مرغ ها دارای طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. فقط یک تخم مرغ آب پز شامل:

  • 40٪ از نیاز روزانه شما به ویتامین D
  • 25٪ از نیاز روزانه شما به فولات
  • 12٪ از نیاز روزانه شما به ریبوفلاوین (ویتامین B2)
  • 20٪ از نیاز روزانه شما به سلنیوم
  • تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین های A ، E ، B5 ، B12 و همچنین آهن ، ید و فسفر است.
  • پروتئین ها عناصر سازنده زندگی هستند و یک تخم مرغ منفرد حاوی حدود 6.3 گرم پروتئین با کیفیت بالا است. عملکردهای اصلی پروتئین ها در بدن ساخت ، تقویت و ترمیم یا جایگزینی چیزهایی مانند بافت است.

تخم مرغ پروتئین بسیار با کیفیتی را در اختیار ما قرار می دهد که حاوی همه نه اسید آمینه ضروری به مقدار مناسب مورد نیاز بدن برای رشد و نگهداری مطلوب است. برخی از غذاهای دیگر نسبتاً بیشتر از تخم مرغ حاوی پروتئین هستند اما کیفیت پروتئین موجود در تخم مرغ است که واقعاً برجسته است. تخم مرغ به افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا همان کلسترول خوب کمک می کند. مقادیر بالاتر HDL می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. این لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول "بد" است که می تواند سلامت قلب را در معرض خطر قرار دهد. وعده های غذایی حاوی چربی های اشباع شده و چربی های ترانس مانند غذاهای آماده سرخ کرده ، سطح کلسترول LDL را افزایش می دهد.  تخم مرغ غنی از مواد مغذی و منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا ، یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید برای مدیریت وزن مصرف کنید.

مطالعات نشان داده است که خوردن تخم مرغ می تواند باعث احساس سیری طولانی مدت شما شود:

افزایش سطح هورمونی که به شما کمک می کند بعد از غذا خوردن احساس رضایت کنید.

خوردن تخم مرغ همچنین می تواند به کاهش تغییرات سطح گلوکز و انسولین کمک کند که می تواند برای مدیریت وزن مزایایی داشته باشد.

تخم مرغ ها مملو از پروتئین با کیفیت بالا است که آنها را به عنوان بخشی از بسیاری از الگوی های غذایی مناسب که می تواند به افراد در کنترل وزن کمک کند ، ایده آل می کند.

میزان سیری زیاد تخم مرغ منجر به احساس رضایت بیشتر ، گرسنگی کمتر و تمایل کمتری به غذا خوردن در اواخر روز می شود ، به این معنی که تمایل کمتری برای خوردن آن میان وعده بعد از ظهر خواهید داشت.

گرچه بسیاری از افراد هرگز نام کولین را نشنیده اند ، این ماده مغذی نقش مهمی در سلامت ما دارد.

کولین برای عملکرد طبیعی سلول ضروری است و به ویژه در دوران بارداری برای حمایت از رشد سالم مغز در کودک بسیار مهم است. برای اطلاعات بیشتر در مورد تخمک و بارداری اینجا را کلیک کنید.

تخم مرغ یکی از بهترین منابع غذایی کولین است.

تخم مرغ همچنین به بهبود عملکرد بینایی -که ممکن است با افزایش سن بینایی تحلیل می رود- کمک کند.

تخم مرغ سرشار از آنتی اکسیدان های لوتئین و زاگزانتین است ، اعتقاد بر این است که هر دو نقش محافظتی در کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های چشم ، از جمله آب مروارید و تخریب ماکولا دارند. مطالعات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان ها بهتر از منابع گیاهی توسط تخم مرغ جذب بدن می شوند.

ویتامین A و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در تخم مرغ همچنین ممکن است از چشم در برابر آسیب شبکیه محافظت کند.

بحث های زیادی در مورد این موضوع انجام شده است که آیا خوردن تخم مرغ برای افراد دیابتی سالم است؟ این بدان دلیل است که به طور متوسط ​​در افراد دیابتی میزان کلسترول "بد" (LDL) و تری گلیسیرید بالاتر از افراد بدون دیابت وجود دارد.

تحقیقات جدید نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت پیش دیابت یا دیابت نوع 2 به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می توانند تا 12 تخم در هفته بخورند و این باعث افزایش عوامل خطر قلبی عروقی نمی شود. به طور فزاینده ، تحقیقات نشان می دهد که درج تخم مرغ روزانه ممکن است برای مبتلایان به دیابت نوع 2 مفید باشد ، به ویژه اگر آنها جایگزین غذاهای کمتر سالم مانند غلات تصفیه شده شوند و سطح پروتئین با کیفیت را در رژیم غذایی افزایش دهند. تخم مرغ همچنین غذایی کم کربوهیدرات با نمره شاخص گلیسمی بسیار پایین است. البته ، لازم به یادآوری است که الگوهای کلی رژیم غذایی ، فعالیت بدنی و ژنتیک بیش از هر ماده غذایی دیگری بر ایجاد دیابت نوع 2 تأثیر می گذارد.

رژیم تخم مرغ پخته یک رژیم غذایی محبوب است که نوید کاهش سریع وزن را می دهد. همانطور که از نام آن پیداست ، رژیم غذایی شامل خوردن چندین وعده تخم مرغ پخته سفت در روز ، همراه با سایر پروتئین های بدون چربی ، سبزیجات غیر نشاسته ای و میوه های کم کربوهیدرات است.

نکات مهم قبل از خرید مواد غذائی:

۱) موقعی که گرسنه هستید خرید نکنید. چرا که ممکن است مواد غذائی غیرضروری و یا پرکالری خرید کنید.

۲)موقعی که خسته هستید خرید نکنید. چرا که ممکن است توان طی مسافت برای خرید اقلام غذائی مناسب را نداشته باشید.

۳)با برنامه و هدف برای خرید از منزل خارج شوید.

۴) پول به اندازه لیست خریدونه بیشتر همراه داشته باشید.

۵) گول ظاهر و بسته بندی برخی اقلام غذائی پرکالری را نباید خورد.

۶)هنگام خریدمواد غذائی بسته بندی شده به پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاریخ تولید و انقضاء آن ملاحظه کنید.

۷) به ترکیبات ومیزان کالری ماده غذایی خریداری شده توجه کنید

۸) همیشه به اندازه نیاز خرید کنید و از انبارکردن مواد غذائی در منزل خودداری کنید.

۹) هنگام خرید اقدام به خوردن مواد غذائی خصوصا” انواع اسنک ها و سایرتنقلات بی ارزش مانندچیپس وپفک و نکنید.

۱۰) اگر مدت زمان خرید شما به طول انجامید حتما” مقداری آب سالم و بهداشتی بنوشید.چراکه بعضا احساس تشنگی با احساس گرسنگی اشتباه گرفته می شود وشما به تصوراینکه گرسنه هستید مقدارزیادی غذا می خورید.

۱۱)سعی کنید مواد غذائی تازه خریداری کنید و از خرید مواد غذائی کنسروشده وغذاهای آماده که معمولا کالری بالا اجتناب کنید.

۱۲)سهم بیشتری از خرید خود را به میوه و سبزی اختصاص دهید.

۱۳) حجم های کوچک مواد غذائی را خرید کنید برای مثال غذاهای نیم پرس ویا ساندویچ های کوچک را انتخاب کنید.

به طور کلی ، خوردن تخم مرغ کاملاً بی خطر است ، حتی اگر روزانه حداکثر 3 تخم مرغ کامل بخورید. تخم مرغ های با کیفیت با توجه به طیف وسیعی از مواد مغذی و فواید قدرتمند سلامتی ممکن است از جمله غذاهای سالم کره زمین باشند.

 تغذیه مناسب درطول زندگی برای داشتن جسمی و روان سالم از ضروریات زندگی هر فرد است اما همه افرد دانش کافی جهت داشتن تغذیه سالم را ندارند. به همین دلیل متخصص تغذیه به یاری شما می آید و شما را در رسیدن به تغذیه مناسب یاری می کند. متخصص تغذیه فردی است که در زمینه تغذیه و رژیم غذایی تخصص دارد. متخصص تغذیه در انتخاب غذای مناسب و تنظیم برنامه غذایی سالم شما را یاری می دهد و همچنین برای بیماران رژیم غذایی مناسب تدوین می کند و توصیه های غذایی لازم را به بیماران ارائه میکند.

 

منبع: http://mynutrition.ir/

 



:: برچسب‌ها: نکات مهم قبل از خرید مواد غذائی , فواید خوردن روزانه تخم مرغ , تغذیه مناسب درطول زندگی , متخصص تغذيه , رژیم غذایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 749
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

 خمیازه کشيدن

خمیازه یک رفلکس غیر ارادی است که در آن دهان به طور گسترده ای باز می شود و ریه ها هوا زیادی را می گیرند. هوا سپس به آرامی بازدم می شود. در این مدت ، لاله های گوش کشیده می شوند ، و ممکن است چشم ها نیز محکم بسته شوند و باعث آبریزش شوند. برای تولید خمیازه لازم نیست هیچ فکر و اقدامی انجام شود و روند کار برای همه مشابه است. خمیازه معمولاً یا قبل یا بعد از خواب اتفاق می افتد ، به همین دلیل معمولاً نشانه خستگی محسوب می شود. خمیازه نیز در افرادی که کارهای خسته کننده انجام می دهند به طور مکرر اتفاق می افتد. خمیازه نیز جنبه اجتماعی دارد. به نظر می رسد خمیازه بین انسان و سایر حیوانات مسری است و مسری بودن خمیازه کاملاً مستند است اما به سختی قابل درک است.

حقایقی در مورد خمیازه کشیدن

در اینجا چند نکته اساسی در مورد خمیازه کشیدن آورده شده است. جزئیات بیشتر و اطلاعات پشتیبانی شده در مقاله اصلی است.

  • به طور معمول ، خمیازه کشیدن پاسخی به خستگی یا عدم تحریک است.
  • بچه ها حتی در رحم هم می توانند خمیازه بکشند.
  • خمیازه ، به عنوان بخشی از واکنش همدلی طبیعی انسان مسری است.
  • خمیازه یک کارکرد اجتماعی را برقرار می کند ، و نشانه کسالت است.

علل خميازه کشيدن

هنوز دلیل قطعی برای خمیازه وجود ندارد. بسیاری از نظریه های پیشنهادی ظاهر و مورد مطالعه قرار گرفته اند و برخی از سرنخ ها را ارائه می دهند.

تغییر حالت

معمولاً تصور می شود که خمیازه کشیدن نشانه خواب آلودگی یا کسالت است ، گرچه همیشه اینگونه نیست. در حالی که کسی که خمیازه می کشد ممکن است خسته باشد ، ضربان قلب در هنگام خمیازه سریع افزایش می یابد. این افزایش ضربان قلب نشان می دهد خمیازه می تواند نشانه هوشیاری باشد تا تنبلی.

خمیازه ، به طور کلی ، ممکن است به سادگی راهی برای تغییر وضعیت آگاهی در بدن باشد:

قبل از خواب: خمیازه می تواند نشانه آمادگی بدن برای خواب باشد.

وقتی خسته شدید: خمیازه کشیدن هنگام انجام یک کار خسته کننده ممکن است نشانه انتقال مغز از سطح هوشیاری بالا به سطح پایین تر باشد.

بعد از ورزش یا ورزش: خمیازه کشیدن بعد از یک فعالیت شدید ورزشی ممکن است نشانه انتقال از انرژی زیاد به انرژی کم در مغز باشد.

افراد همچنین ممکن است هنگام تغییر حالت های جسمی ، مانند حرکت از یک منطقه با فشار بالا به فشار کم ، خمیازه بکشند. این فشار می تواند در لاله های گوش جمع شده و باعث شود فرد خمیازه بکشد تا آن را آزاد کند.

عملکرد تنفسی

خمیازه ممکن است تابعی از تنفس باشد. در صورت نیاز خون به اکسیژن ، خمیازه ممکن است بیشتر باشد. خمیازه باعث جذب زیاد هوا و ضربان قلب سریعتر می شود ، که از نظر تئوری می تواند به این معنی باشد که اکسیژن بیشتری در بدن پمپ می کند. بنابراین خمیازه ممکن است به سادگی برای کمک به پاکسازی سموم از خون و تأمین اکسیژن تازه طراحی شود.

برای خنک کردن مغز

خمیازه ممکن است مغز را خنک کند. خمیازه باعث کشیده شدن فک می شود و باعث افزایش جریان خون در صورت و گردن می شود. استنشاق زیاد و ضربان قلب سریع ناشی از خمیازه همچنین باعث چرخش سریع خون و مایع نخاع در بدن می شود. کل این فرایند ممکن است راهی برای خنک سازی مغزی باشد که بیش از حد داغ شده است.

به عنوان یک ابزار ارتباطی

برخی از محققان معتقدند دلیل خمیازه کشیدن انسان ها بیشتر به تکامل مربوط است. قبل از اینکه انسانها صوتی خود را برقرار کنند ، ممکن است از خمیازه برای انتقال پیام استفاده کرده باشند. خمیازه ها را نشانه کسالت یا خواب آلودگی می دانند و این می تواند همان چیزی باشد که انسان های اولیه نیز با آن ارتباط برقرار می کردند. با این حال ، انسانهای اولیه ممکن است از خمیازه استفاده کنند تا هوشیاری خود را به دیگران نشان دهند ، دندانهای خود را در برابر متجاوزان خالی کنند ، یا به عنوان ابزار ارتباطی دیگری عمل کنند. خمیازه کشیدن بازتابی است که از بسیاری از الگوهای سازگار پیروی نمی کند.

یک چیز که بسیاری از مردم در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که خمیازه مسری به نظر می رسد. دیدن خمیازه فرد دیگری می تواند باعث شود کسانی که تماشا می کنند ، خودشان "خمیازه" بکشند. علم در شگفت است که چرا این اتفاق افتاده است و بسیاری از نظریه ها از جمله:

زمان روز: برخی از محققان گفته اند که زمان روز یا هوش افرادی که خمیازه می کشند باعث خمیازه مسری می شود ، اما اکثر مردم دیگر این فرضیه را تایید نمی کنند.

همدلی: یکی از رایج ترین نظریه ها این است که خمیازه مسری نشانه همدلی با دیگران است. دیدن خمیازه کشیدن ممکن است باعث خمیازه بیننده شود ، خصوصاً اگر با آن شخص نزدیک یا راحت باشد.

همانطور که همه می دانیم کم خوابی مشکلات بسیار جدی را برای انسان ها به وجود می آورد. از تمام مضرات کم خوابی که بگذریم بدتر از همه خمیازه هایی است که صبح روز بعد هنگام رفتن به سرکار و یا مدرسه می کشیم. بعضی وقت ها آنقدر خمیازه می کشیم که اطرافیان مان را هم خواب آلود می کنیم. حتما برای شما هم پیش آمده است که پس از خمیازه های متعدد اطرافیان شما را سرزنش کنند بگویند که باعث خواب آلودگی آنها شده اید. دلایل خمیازه کشیدن هنوز نامعلوم است. البته جنبه های بسیار متعددی از رفتارهای انسان وجود دارند که هنوز به شکل یک معما هستند. دانشمندان پاسخ قانع کننده ای در مورد علل واگیر دار بودن آن ندارند. اما در عین حال معتقدند خمیازه عللی به جز خستگی و کم خوابی دارد. آنچه که دانشمندان از خمیازه بیان کرده اند تنها به شکل یک تیوری است که کاملا هم به اثبات نرسیده است. 

 

منبع: http://lungspecialist.ir/

 



:: برچسب‌ها: خنک شدن مغز با خميازه , علل خميازه کشيدن , حقایقی در مورد خمیازه کشیدن , متخصص ريه , ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

 عمل جراحی ترمیم بینی و یا (جراحی ثانویه بینی)

اصطلاح رینوپلاستی به جراحی پلاستیک بینی گفته می شود که اغلب افراد به عنوان "عمل بینی" شناخته می شوند. جراحی زیبایی بینی ثانویه جراحی بینی اصلاح کننده است که برای تغییر فرم و / یا عملکرد بینی بعد از جراحی بینی قبلی انجام می شود. “جراحی بینی ثانویه” یا عمل دوباره بینی به عملی گفته می‌شود که در آن، بینی به‌منظور تغییر شکل و یا تغییر عملکرد پس از جراحی اولیه، مجدداً تحت عمل ترمیمی قرار می‌گیرد. بعضی مواقع بعد از انجام اولین عمل جراحی بینی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. به‌عنوان‌ مثال ممکن است روی بینی ناصافی‌های بسیار مختصری ایجاد شود و یا افتادگی نوک بینی پیدا کند و یا نوک بینی پهن باشد و یا غضروف‌های دو طرف نوک بینی عدم تقارن داشته باشند و یا سوراخ‌های بینی نامساوی شده باشد و یا به دنبال عمل زیبایی از داخل هنوز انحراف بینی باقی‌مانده باشد و بیمار مشکل تنفسی داشته باشد. لازم به یادآوری است که بینی یک اندام عملکردی است و فقط یک ساختار آرایشی صورت نیست. دانش آناتومی و فیزیولوژی آن برای جراحانی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند بسیار مهم است. دو هدف از انجام هر جراحی زیبایی بینی بهبود زیبایی و حفظ عملکرد طبیعی آن است. عدم اطلاع از این اصل بیماران را دچار نقص دائمی در عملکرد بینی می کند.

مهمترین دلایل تجدید در جراحی زیبایی بینی

بیشتر اوقات ، ما با بیمارانی ملاقات می کنیم که به جراح پلاستیک قبلی مراجعه کرده اند و از نتایج خود احساس ناراحتی می کنند. توصیه می شود به یک جراح پلاستیک جدید مراجعه کنید زیرا برخی از ما باتجربه تر از دیگران هستیم و در طولانی مدت بهترین نتیجه را برای شما می خواهیم. ما نیاز شما به یک ظاهر مطلوب را درک می کنیم ، بنابراین امروز برخی از دلایل عمده ای که بیماران به دنبال جراحی زیبایی بینی هستند را با شما در میان خواهیم گذاشت:

 بینی فشرده شده

این ناهنجاری بینی با نوک بسیار باریک بینی مشخص می شود. در حالی که معمول نیست ، برخی از مردان و زنان با این شکل بینی متولد می شوند. با این حال ، بیشتر نوک های بینی خورده در نتیجه جراحی زیبایی بینی شکست خورده است.

ظاهر بینی کشیده شده

بینی واژگون اغلب باعث می شود بینی کوچکتر از حد واقعی باشد و می تواند منجر به توهم سوراخ های بینی بیش از حد بزرگ شود. این ناهنجاری غالباً مشخصه ای است که افراد با آن متولد می شوند ، اما همچنین می تواند نتیجه ضربه ، جراحت یا حتی یک عمل جراحی زیبایی بینی ناموفق باشد. جراحی زیبایی بینی تجدید نظر می تواند ظاهر بینی رویه را اصلاح کند.

دریچه های بینی فرو ریخته

دریچه های جمع شده بینی باعث افزایش مقاومت جریان هوا از طریق بینی می شوند و حتی باعث می شوند بیماران نتوانند از طریق بینی تنفس مناسب داشته باشند. این بدشکلی معمولاً نتیجه جراحی زیبایی بینی ناموفق است. جراحی زیبایی بینی تجدید نظر می تواند دریچه های بینی فروریخته را ترمیم کند تا جریان هوا مناسب برگردد و ظاهر آن بهتر شود.

سوراخ های بینی قوسی

در طی برخی از اقدامات جراحی زیبایی بینی اولیه ، سایر جراحان پلاستیک ممکن است شکل یا قوس سوراخ های بینی را بیش از حد تصحیح کنند و ظاهری ناموزون برای بیمار ایجاد کنند. با استفاده از جراحی زیبایی بینی تجدید نظر می توان به شکلی هنرمندانه سوراخ های بینی را شکل داد و ظاهر دلپذیری را ایجاد کرد.

انسداد بینی باعث ایجاد مشکلات تنفسی می شود.

متأسفانه ، برخی از اقدامات اولیه جراحی زیبایی بینی طبق برنامه پیش نمی رود و در نهایت باعث انسداد بینی می شود که منجر به مشکلات تنفسی می شود. اگر با مشکلات تنفسی ناشی از اولین عمل بینی خود روبرو هستید ، می توان برای اصلاح این مشکلات جراحی زیبایی بینی تجدید نظر کرد.

کولوملا

کلوملا بخشی از بینی است که نوک آن را به پایه متصل می کند. این قسمت از بافت اساساً بینی را شکل می دهد و قسمت عمده ای از ساختار آن را تأمین می کند. وقتی بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی با یک کلوملا آویزان روبرو می شوند ، مقدار زیادی از کالوملا را که به پایین آویزان است مشاهده می کنند. جراحی زیبایی بینی مجدد می تواند بینی را که آرزو داشتید به شما بدهد.

تغییر شکل Polly Beak

این عارضه که می تواند پس از جراحی زیبایی بینی رخ دهد ، هنگامی که نوک بینی به سمت پایین رانده می شود ، مشخص می شود که به نظر می رسد منقار طوطی است. اگر اولین عمل زیبایی شما باعث تغییر شکل آن بینی منقار شکل شود ، جراحی زیبایی بینی مجدد می تواند زیبایی بینی مجذوبی به شما ببخشد.

بهبودی جراحی ترمیمی زیبایی بینی

زمان بیشتر. علاوه بر افزایش پیچیدگی ، جراحی زیبایی بینی مجدد به زمان بیشتری نیاز دارد. این روش به خودی خود می تواند بسیار طولانی تر از روش اصلی باشد. زمان بهبودی نیز معمولاً طولانی تر است زیرا بافت هایی که قبلاً تغییر داده شده و بافت زخم تشکیل شده اند ، برای بهبودی مجدد به زمان بیشتری نیاز دارند
تورم و کبودی پس از انجام یک عمل جراحی زیبایی بینی معمول است ، اما این علائم معمولاً طی چند روز پس از درمان از بین می روند. در همین حال ، بیماران جراحی زیبایی بینی تجدید نظر به طور معمول حدود 10 تا 14 روز برای بهبودی نیاز دارند.

1. به دکتر خود گوش فرا دهید.
اول و مهمترین ، دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. شما می توانید 100 مقاله وب مانند این مقاله درباره بهبودی جراحی زیبایی بینی را مطالعه کنید ، اما هیچ چیز با اطلاعاتی که از جراح پلاستیک صورت خود دریافت می کنید مقایسه نمی شود. شما در مورد اینکه چه داروهایی باید بخورید ، چه وقت آنها را مصرف کنید ، چگونه از ناحیه جراحی برای جلوگیری از عفونت مراقبت کنید ، و همچنین در چه مواردی باید دوباره برای معاینه پیگیری کنید ، دستورالعمل های خاصی دریافت خواهید کرد.

2. به بدن خود گوش دهید.
جراح پلاستیک شما می تواند ببیند که بهبودی جراحی زیبایی بینی شما از خارج چگونه انجام می شود ، اما فقط شما می دانید که چه احساسی دارید. به بدن خود گوش دهید - اگر پس از جراحی چیزی درست احساس نشد ، فوراً با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

3. سر خود را بالا نگه دارید.
خوابیدن به پهلو بعد از جراحی زیبایی بینی فقط ناراحت کننده نیست - با ایجاد کبودی و تورم اضافی می تواند زمان بهبودی شما را طولانی کند. با ترس تر ، می تواند بینی شما را جابجا کند. برای جلوگیری از این مسئله ، باید 6 هفته پس از عمل جراحی سر خود را بالا نگه دارید. یکی از ساده ترین راه ها این است که سر خود را روی دو یا سه بالش قرار دهید یا از یک گوه کف استفاده کنید. خوابیدن روی تختخواب نیز خوب است. اگر تمایل به پرتاب و چرخش دارید ، می توانید سر خود را با بالش مسافرتی در محل خود نگه دارید یا خود را با حوله های رول شده محاصره کنید.

4. از کمپرس سرد استفاده کنید.
در 72 ساعت اول پس از جراحی ، استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. فقط مراقب باشید کمپرس را مستقیماً روی بینی خود قرار ندهید. در عوض ، آن را روی گونه های خود بمالید تا به طور تصادفی هیچ استخوان یا غضروفی را جابجا نکنید.

5. استراحت کافی داشته باشید.
احتقانی که پس از جراحی احساس می کنید ممکن است خوابیدن را دشوارتر کند ، اما استراحت بخشی حیاتی از روند بهبود است. بدن شما برای بهبودی خود از انرژی استفاده می کند و داشتن یک خواب هفت یا هشت ساعته خوب هر شب به بدن شما زمان می دهد تا این انرژی را بازیابی کند.

6. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
خوردن سبزیجات شما چه ارتباطی با بهبودی از عمل بینی دارد؟ در واقع خیلی خوردن یک رژیم غذایی متعادل پس از جراحی می تواند با دادن مواد مغذی مورد نیاز بدن برای بهبودی ، به تسریع بهبودی شما کمک کند. پروتئین یکی از عناصر اساسی ساخت پوست ، عضلات ، غضروف ها و خون است. یک رژیم غذایی متشکل از آجیل ، گوشت ، تخم مرغ ، ماست ، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین به بدن شما کمک می کند تا بافت آسیب دیده داخل و اطراف بینی شما را بازسازی کند.

همچنین باید مطمئن شوید که ویتامین A و ویتامین C زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید. ویتامین A که معمولاً در سبزیجات تیره و برگ مانند اسفناج و کلم پیچ وجود دارد ، یک تقویت کننده ایمنی عالی است که می تواند به شما در مقابله با عفونت ها پس از جراحی کمک کند. ویتامین C نقش مهمی در بازسازی کلاژن ، پروتئین اتصال دهنده بافت پوست شما دارد. منابع خوبی از ویتامین C مرکبات ، جوانه بروکسل و کلم بروکلی است.

7. خونسرد باشید.
دوش های بخارپز ، کاسه های داغ سوپ و سونا های آرامش بخش ممکن است احساس خوبی داشته باشند ، اما برای تورم بینی شما چندان مناسب نیستند. گرما باعث تورم بیشتر بافت های بینی شما می شود ، به همین دلیل بهتر است در هفته های بعد از عمل تغییر شکل بینی ، به یک رژیم غذایی با غذاهای خنک و در دمای اتاق پایبند باشید ، دوش آب گرم بگیرید و از گرما دور باشید.

8. بینی خود را منفجر نکنید.
بعد از جراحی ، شما ممکن است برای چند هفته ، شاید حتی چند ماه ، گرفتگی داشته باشید. این احساس در اثر تورم بافت های بینی ایجاد می شود. در برابر تمایل به دمیدن بینی خود مقاومت کرده و با پزشک خود در مورد استفاده از اسپری شور بینی برای آبرسانی به مجاری بینی تا زمان کاهش تورم صحبت کنید. بعد از 6 هفته از جراحی می توانید دمیدن بینی خود را از سر بگیرید.

عطسه چطور؟ نمی توانید فقط عطسه کنید. در عوض ، سعی کنید به جای بینی از طریق دهان خود عطسه کنید. به نظر ناخوشایند می رسد ، اما بهتر از آسیب رساندن به مجاری شکننده بینی و کاهش سرعت بهبودی عمل جراحی ترمیم بینی است.

9. از ورزش شدید پرهیز کنید.
در اکثر بیماران ، برای بهبودی استخوان های بینی شما بعد از جراحی حدود 6 هفته طول می کشد. در این مدت باید از انجام ورزش های سنگین پرهیز کنید. حتی حرکاتی که مانند کشش ، بلند کردن یا خم شدن بی خطر به نظر می رسند ، می توانند تورم بینی را افزایش دهند. منتظر بمانید تا دکتر شما به شما چراغ سبز نشان دهد تا فعالیت طبیعی خود را از سر بگیرید قبل از اینکه دوباره شروع به تمرین کنید.

10. از عینک استفاده نکنید.
عینک آفتابی ، عینک طبی ، عینک طبی - هر چیزی که به دلیل بهبودی بینی شما را تحت فشار قرار دهد ، می تواند باعث کبودی ، تورم یا حتی تورفتگی های اضافی شود که نیاز به جراحی زیبایی بینی در جاده ها دارد.

جراح پلاستیک صورت به شما توصیه می کند که چه زمانی شروع به استفاده مجدد از عینک امن است. در این صورت ، اگر می توانید به مخاطبین بروید. اگر نمی توانید ، کمترین قاب های ممکن را بپوشید و فقط در صورت نیاز کاملاً آنها را بپوشید. کارمندان ما آتل آتشی را که بعد از جراحی روی بینی شما قرار داشت ، به شما می دهند. در صورت لزوم استفاده از این عینک می توان آن را روی بینی قرار داد.

11. از خورشید دور بمانید.
همیشه ایده خوبی است که از پوست در معرض آفتاب گرفتن محافظت کنید ، اما این امر خصوصاً بعد از عمل بینی مهم است. در هفته ها و ماه های بعد از عمل بینی شما نه تنها مستعد آفتاب سوختگی است ، بلکه آفتاب بیش از حد نیز می تواند باعث ایجاد زخم در شما شود و تورم شما افزایش یابد.

12. سیگار نکشید.
قبل و بعد از جراحی ، مهم است که شما سیگار نکشید و در صورت امکان از سیگار سیگار کشیدن اجتناب کنید. نیکوتین موجود در محصولات توتون و تنباکو جریان خون را محدود می کند ، و بدن را برای بهبود خود سخت تر می کند و در بهبود جراحی پلاستیک شما تداخل ایجاد می کند.

13. صبور باشید!
بیش از هر چیز ، صبر داشته باشید. شما بهبود می یابید و نتایج زیبایی بینی را که می خواهید خواهید داشت - این فقط زمان می برد. پیروی از مراحل بالا ، روند بهبودی یک ساله را به یک هفته تبدیل نمی کند ، اما به سرعت بخشیدن و بهبود تجربه پس از جراحی کمک می کند.

دکتر محمد صوفی زاده با تجربه بیش از 28 سال در کار طبابت موفق به کسب تجارب فراوانی در زمینه ی جراحی بینی گردیده است ایشان که چندین سال مشغول طبابت داخلی بوده، علاوه بر رشته تخصصی خود در سایر بیماری ها نیز دارای اطلاعات بسیار ارزشمندی می باشند، دکتر صوفی زاده اکنون با بیش از 17 سال کار جراحی متخصص گوش و حلق و بینی و تمرکز بر جراحی های زیبایی صورت و بینی از جراحان بسیار با سابقه و جزو بهترین جراحان بینی در کشور می باشند.

 منبع:http://ent-clinic.ir/



:: برچسب‌ها: علل جراحی بینی ترمیمی , مهمترین دلایل تجدید در جراحی زیبایی بینی , رینوپلاستی , متخصص گوش و حلق و بيني ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر ستایش

کودکان بيش فعال

کودکاني که بيش از حد فعال هستند ناجور ، بي قرار و به راحتي خسته و کسل  مي شوند. آنها ممکن است سختي در ساکت ماندن يا در مواقع لزوم ساکت بمانند. آنها ممکن است به سرعت در جريان کارها قرار بگيرند و اشتباهات سهل انگاري انجام دهند آنها ممکن است صعود کنند ، بپرند يا کارهاي خطرناک انجام دهند. بيش فعالي نوعي فعاليت غيرمعمول يا غير عادي بودن است. اغلب مديريت افراد اطراف فرد بيش فعال مانند معلمان ، کارفرمايان و والدين دشوار است. اگر بيش فعالي داريد ، ممکن است مضطرب يا افسرده شويد به دليل شرايط خود و چگونگي واکنش مردم به آن.

ويژگي هاي مشترک بيش فعالي عبارتند از:

  • حرکت مداوم
  • رفتار خشونت آميز
  • رفتار تکانشي
  • به راحتي حواس پرت مي شود.

اگر مي خواهيد بي حرکت بمانيد يا تمرکز خود را حفظ کنيد ، ممکن است در نتيجه مشکلات ديگري پيدا کنيد. به عنوان مثال ، ممکن است:

  • منجر به مشکلات در مدرسه يا کار شود.
  • تنش در روابط با دوستان و خانواده
  • منجر به حوادث و جراحات شود.
  • خطر سو  مصرف الکل و مواد مخدر را افزايش مي دهد.

بيش فعالي اغلب علامت يک بيماري زمينه اي روحي يا جسمي است. يکي از اصلي ترين شرايط مرتبط با بيش فعالي ، اختلال بيش فعالي با کمبود توجه (ADHD) است. ADHD باعث مي شود بيش فعال ، بي توجه و تکانشگر شويد. اين معمولاً در سنين جواني تشخيص داده مي شود. اگرچه ، برخي از افراد ممکن است براي اولين بار به عنوان بزرگسال تشخيص داده شوند. بيش فعالي قابل درمان است. براي بهترين نتيجه ، تشخيص و درمان به موقع مهم است. چه عواملي باعث بيش فعالي مي شود؟

بيش فعالي مي تواند ناشي از شرايط روحي يا جسمي باشد. به عنوان مثال ، شرايطي که بر سيستم عصبي يا تيروئيد شما تأثير مي گذارد ممکن است در آن تأثير داشته باشد.

شايع ترين دلايل اين موارد:

  • بيش فعالي
  • پرکاري تيروئيد
  • اختلالات مغزي
  • اختلالات سيستم عصبي
  • اختلالات روانشناختي
  • استفاده از داروهاي محرک ، مانند کوکائين يا مت آمفتامين (مت)

علائم بيش فعالي 

کودکان با بيش فعالي ممکن است در تمرکز در مدرسه مشکل داشته باشند. آنها همچنين ممکن است رفتارهاي تکانشي از قبيل:

  • خارج از نوبت صحبت کردن
  • زدن دانش آموزان ديگر
  •  از نشستن در صندلي خود مشکل دارد .

بزرگسالان داراي بيش فعالي ممکن است تجربه کنند:

  • دامنه توجه کوتاه
  • مشکل در تمرکز در محل کار
  • مشکل در به خاطر سپردن نام ها ، اعداد يا تکه هاي اطلاعات
  • اگر از تجربه بيش فعالي مضطرب هستيد ، ممکن است دچار اضطراب يا افسردگي شويد.

در بسياري از موارد ، بزرگسالاني که بيش فعالي را تجربه مي کنند ، از کودکي علائمي از آن نشان دادند. اگر پزشک شما فکر مي کند بيش فعالي ناشي از يک بيماري جسمي زمينه اي است ، ممکن است داروهايي براي درمان آن بيماري تجويز کند. بيش فعالي همچنين ممکن است به دليل يک وضعيت بهداشت روان ايجاد شود. در اين صورت ، پزشک ممکن است شما را به يک متخصص بهداشت روان ارجاع دهد. متخصص ممکن است دارو ، درمان يا هر دو را تجويز کند.

نحوه اداره يک کودک بيش فعال

  • کودک خود را آرام کنيد و به او آرامش دهيد - تغيير رفتار کودک در يک يا دو روز غير ممکن است. 
  •  بازي درماني - انجام بازي هاي داخل و خارج از خانه با کودکان نيز ممکن است کمک زيادي کند. 
  • رژيم غذايي را تغيير دهيد - به آنها وعده هاي غذايي تازه پخته شده در خانه بدهيد که فاقد مواد نگهدارنده و طعم دهنده هاي مصنوعي باشد.
  • رفتار خود را با سن کودک متناسب کنيد.
  • در هنگام صحبت با کودک ارتباط چشمي ‌با او داشته باشيد.
  • با جملات ساده صحبت کنيد.
  • خود را به جاي کودکتان تصور کنيد.
  • سعي کنيد هدف او را از بروز چنين رفتارهايي کشف کنيد و براي گوش دادن به صحبت‌هاي کودک خود وقت بگذاريد.

مرکز کاردرماني افق در نظر دارد با رويکردي علمي و تخصصي و با در نظر گرفتن اخلاق پزشکي و حرفه اي خدمات مورد نياز کودکان با نيازهاي ويژه را در محدوده غرب تهران ارائه نمايد. اين مرکز با استفاده از رويکردهاي نوين توانبخشي کودکان و تجربه درمانگراني مجرب از کارشناسان ارشد کاردرماني سعي در ارائه و اجراي بالاترين سطح خدمات توانبخشي دارد. اين مرکز خدمات تخصصي درماني خود را در حيطه هاي کاردرماني جسماني، ادراکي- حرکتي، ذهني- آموزشي و بازي درماني ارائه مي دهد. در اين مرکز مراجعين پس از جلسه ارزيابي، با توجه به نتايج ارزيابي و در نظر گرفتن شرايط کودک و والدين، برنامه درماني دقيق و علمي براي بهبود وضعيت کودک پيشنهاد مي گردد که پس از انجام مشاوره هاي تخصصي توانبخشي به والدين برنامه درماني بصورت هفتگي پيگيري مي شود. در نهايت پس از اجراي کامل برنامه درماني تعيين شده جلسه ارزيابي مجدد با حضور والدين به منظور بررسي روند درمان و پيگيري وضعيت کودک برگزار مي گردد. ما در كلينيك كاردرماني افق معتقديم که با ارزيابي دقيق و اجراي برنامه درماني بصورت تيمي و هماهنگ و همچنين ارزيابي هاي دوره اي و به موقع مي توان شاهد بيشترين و بالاترين سطح پيشرفت در کودکان بود.

منبع: http://drkardarmani.ir/

 

 



:: برچسب‌ها: نحوه اداره يک کودک بيش فعال , علائم بيش فعالي , شايع ترين دلايل بيش فعالي , کار درماني , کار درماني افق , اختلال بيش فعالي با کمبود توجه (ADHD) ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()